فخر الدین احمدی دانش آشتیانی، در مراسم رونمایی از سند ملی آموزش 2030، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این اجلاس، به خصوص سازمان یونسکو ، دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و کمیسیون ملی یونسکو اظهارکرد: واگذاری مسئولیت تدوین سند ملی 2030 یونسکو بر اساس مصوبه هیات وزیران جمهوری اسلامی ایران به وزارت آموزش و پرورش ، از امکانات و ظرفیتهای این وزارت خانه برای مشارکت در طرح‌های ملی و بین المللی حکایت دارد و ازاین رو اینجانب نیز در برنامه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی ، یکی از بندهای برنامه خویش را اهتمام بر این مهم قلمداد کردم.

وزیر آموزش و پرورش از دستگاه‌های اجرایی همکار با وزارت آموزش و پرورش برای ارائه راهکارهای تحقق اهداف و تعهدات برنامه 2030 تشکر کرد

          

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار معلمان به موضوع سند تحول آموزش و پرورش نیز اشاره کردند و با انتقاد از اجرایی نشدن این سند با وجود گذشت چندین سال از ابلاغ آن، گفتند: چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام نامه های سند تحول بود؟
ایشان افزودند: من به‌طور جدی از وزیر محترم و مسئولان می خواهم که موضوع اجرایی شدن سند تحول را پیگیری کنند زیرا آموزش و پرورش نیازمند تحول عمقی و بدور از تغییرات ظاهری است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملتهایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند.
ایشان با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، خاطرنشان کردند: اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.